03 srpnja 2009

Krivotvorenje zemljopisa?!


Postalo je pomalo dosadno pratiti medije: nekoliko svjetskih tema, poneki škandal, domaće crne kronike, te hrpa sezonskih oglasa. Sanaderova ostavka je, dakako, bila vijest poput one da je čovjek ugrizao psa, ali tek su dva dana prošla i već se je čitateljstvo ohladilo. Navikli smo i na teže događaje i još nismo zaboravili one sumorne scene rata u Hrvatskoj i BiH, te je teško pronaći vijest koja bi nas mogla pogoditi i ostaviti dojam što traje dulje od dva dana. Oni koji su imali tu (ne)sreću da mogu gledati RTS, sjećaju se kako su izgledale vremenske prognoze. Srpske zemlje, paušalno projicirane prema trenutačnom stanju na bojišnici i željama SPC, u kojima istodobno sviće i smrkava poput Rusije, na maštovitim i domoljubnim zemljopisnim kartama. Kako je ratna sreća okretala leđa, tako su se mijenjale i karte, ali i vremenska prognoza. Posljednji biseri na beogradskoj RTS su izjave zgodnih voditeljki da će u Prištini biti oblačno, pa ako kanimo otići do tog grada neka ponesemo kišobran.No, crtači su se pomalo umorili, te se još jedino ponekad može vidjeti stručna analiza Piranskoga zaljeva ili Savudrijske vale. Ipak, nije sve završeno s krivotvorenjem. Nedavno je u Parizu održana promocija novoga Citroena C3, na kojoj je bilo riječi i o tome kako je mreža servisa ovog francuskog proizvođača automobila vrlo razuđena diljem Europe. Prvi su, koliko znam, vijest prenijeli Bosanci na sarajevo-x.com, ali i neki beogradski portali. Pogledajte:

Ovo je zasjenilo RTS

Nekoliko stvari su znakovite. Nema BiH i Crne Gore, nego su one dodijeljene Hrvatskoj i Srbiji. Na taj način Srbija je postala mediteranska zemlja. Osim Srbije, profitirala je i Slovenija, jer je dobila Istru, dio Kvarnera i dio Zagorja.
Krivotvorenje povijesti događa se i danas, ali ovakvo nepoznavanje zemljopisa od strane jedne ugledne tvrtke poput Citroena nezamislivo je i šokantno. Nije teško naslutiti tko je savjetnik za promidžbu u Citroenu.

Nema komentara: